niedziela, 3 maja 2015

Placuszki a'la Irlandzkie Hash brown z polskim akcentem

Placuszki a'la Irlandzkie Hash brown z polskim akcentem
 
 
 
 

Placuszki wymyśliłam na szybko, ponieważ okazało się, że ziemniaki które mam są już
stare i niezbyt smaczne po ugotowaniu/upieczeniu...
 
 
SKŁADNIKI:
5 średnich ziemniaków
kawałek kiełbasy
1 średnia cebula
2-3 jajka
sól, pieprz
 
 
WYKONANIE:
Ziemniaki starłam na grubej tarce jarzynowej, podobnie cebulę, dodałam pokrojoną w
kosteczkę kiełbasę, jajka (przy mieszaniu ciasta trzeba dodać najpierw dwa i
zobaczyć, jaka będzie konsystencja ciasta, nie może być za lejąca), doprawiłam solą
i pieprzem.




Smażyłam na oleju, odwracając dopiero kiedy pod spodem było widać, że są
zarumienione (ponieważ są bez mąki, muszą się podsmażyć dobrze, żeby się nie
rozwalały przy odwracaniu).
 
 
 
 
PODAWAĆ:
Rodzinka zachwycona, ja jadłam z musztardą, mąż same, a córeczka z ketchupem i
cieszyła się, że zostało jej jeszcze na kolację.
 
 
 
 
 
UWAGI:
Oczywiście można dodać do nich innych rzeczy, np. mięska, pieczarek, czy też
papryki...

3 komentarze:

  1. Uwielbiam takie placuszki, gdzie bazą są tarte ziemniaki...dodatki mogą być różne i zawsze będzie to smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też tak robię ... dokładam różności - a to kiełbasę, lub ser żółty, albo posiekaną paprykę - co tam jest pod ręką :-)

    OdpowiedzUsuń